.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگ عليه سرطان با سبزيجات

تحقيقات انجام شده نشان مى‏دهد، سبزيجات و گياهان مى‏توانند از پيشرفت تومورهاى سرطانى جلوگيرى كنند.
كلم بروكلى، كلم، جينگو بيلوبا(درختى كوچك با برگ‏هاى بادبزنى) و سير مى‏توانند از بروز انواع سرطان‏ها جلوگيرى كنند يا جلوى پيشرفت تومورها را بگيرند. تحقيقات متعددى كه بر تأثير غذا و فعل و انفعالات درون سلول‏ها و DNA انجام شده، نشان مى‏دهد كه رژيم مناسب غذايى مى‏تواند تا حد زيادى از بروز يا پيشرفت بيمارى‏ها جلوگيرى كند.
مطالبى كه در زير مى‏خوانيد برگرفته از تحقيقاتى است كه در سازمان تحقيقات سرطان آمريكا در بالتيمور انجام شده است:
در مرحله اول، دكتر آكينورى ياناكا و همكارانش از دانشگاه تسوكوباى ژاپن دريافتند كه در بيست نفر كه رژيم غنى از كلم بروكلى داشتند، ميزان عفونت هليكوباكتر پيلورى كه باعث بروز ورم ديواره معده، زخم و سرطان معده مى‏شود، به شدت كاهش يافته است و اين براى بيماران خبر بسيار مسرت‏بخشى است و جاى اميدوارى دارد.

سولفورافان‏ها و آنتى‏اكسيدان‏ها
سولفورافان يكى از مواد شيميايى موجود در كلم بروكلى است كه خاصيت بسيار قوى و مؤثر ضد سرطانى دارد. اين ماده قدرت دفاعى سلول‏ها در برابر عوامل سرطان‏زا را بالا مى‏برد.
آنتى‏اكسيدان‏ها غير فعال‏كننده مولكول‏هاى سمى از بين برنده DNA و كشنده سلول‏ها و در نتيجه مؤثر در پيشگيرى از سرطان هستند.
در تحقيق ديگرى كه بر روى كلم بروكلى صورت گرفت مشخص شد، وقتى مقدارى از كلم بروكلى روى پوست موش آزمايشگاهى ماليده شد، تأثير خنثى‏كننده اشعه ماوراء بنفش (UV) كه عامل اصلى سرطان پوست است از خود نشان داد.
اين مى‏تواند راه حل مناسبى براى كاهش پيشرفت سرطان پوست يا جلوگيرى از بروز آن باشد. اين تيم در حال بررسى ميزان تأثير بروكلى بر سرطان پوست انسان هستند و بسيار اميدوارند كه در مورد سرطان پوست انسان نيز مانند سرطان روده به جواب‏هاى رضايت‏بخشى برسند.
در مرحله سوم مطالعات، محققان دريافتند كه كلم و ترشى آن مى‏تواند عامل مؤثر در جلوگيرى از بروز سرطان سينه در زنان باشد. براساس اطلاعات جمع‏آورى شده توسط سازمان سلامت زنان آمريكا، خوردن كلم مى‏تواند تا حد زيادى خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان كاهش دهد. همچنين تحقيقات نشان مى‏دهد كه زنانى كه در اوايل سنين بلوغ، كلم را به وعده‏هاى غذايى خود افزودند و روزانه ميزان قابل توجهى از آن را دريافت كرده و اين روند را تا بزرگسالى نيز ادامه دادند، بدن بسيار مقاوم‏ترى در برابر سرطان سينه دارند. البته كلم پخته يا نيم‏پز بسيار مفيدتر از كلم خام يا كلم ترشى است.
اين تحقيقات نشان داد كه گلوكوسينولات‏هاى موجود در كلم با مقاوم‏سازى سلول و جلوگيرى از بين رفتن DNA و تغيير شكل سلول‏ها، باعث كاهش ماده مولد سرطان مى‏شود و در مراحل اوليه، پيشرفت سلول‏هاى سرطانى را بخوبى كنترل مى‏سازد و در مراحل بعدى با ساكن كردن فرآيند پيشرفت سلول‏هاى مهاجم سرطانى و از بين بردن اين سلول‏ها، از پيشرفت سرطان و وخيم شدن آن جلوگيرى كرده و همچنين از تغيير شكل يافتن سلول‏هاى سالم نيز پيشگيرى مى‏كند.
در بخش ديگرى از تحقيق تأثير گياه جينگو بيلوبا بر جلوگيرى از بروز و پيشرفت سرطان تخمدان در خانم‏ها آزمايش شد.
طى تحقيقات به عمل آمده در بيمارستان زنان بوستون، مشخص شد كه زنانى كه از گياه جينگو بيلوبا استفاده مى‏كردند، به سرطان تخمدان دچار نشده بودند و بدين ترتيب تحقيق روى زنان مبتلا به سرطان نيز شروع شد. دكتر «بين يه» يكى از محققان اين طرح مى‏گويد: مطالعات جمعيتى انجام داديم تا از تأثير گياهان و سبزيجات بر سرطان آگاه شويم و در نهايت متوجه شديم كه تنها 6/1 درصد از زنانى كه از گياه جينگو مصرف مى‏كردند، به سرطان تخمدان مبتلا شده بودند. در اين تحقيقات پى برديم كه اين گياه تأثير بسيار قوى در جلوگيرى از سرطان دارد و تا 80 درصد از پيشرفت سلول‏هاى سرطانى جلوگيرى مى‏كند و سلول‏هاى مهاجم را از بين مى‏برد. با تلفيق اطلاعات و آمار تحقيقات جمعيتى و آزمايشگاهى، نقش بازدارنده و از بين برنده اين گياه بر سلول‏هاى سرطانى ثابت گرديد. در مرحله نهايى اين تحقيق، محققان دريافتند كه، گوشت و تخم‏مرغ پخته شده با حرارت زياد، ماده شيميايى به نام PHIPتوليد مى‏كند كه باعث سرطان مى‏شود و با همراه كردن سير با اين مواد غذايى مى‏توان اين ماده را خنثى كرد.
تحقيقات نشان داده است كه زنانى كه بيشتر گوشت مى‏خورند، بيشتر به سرطان سينه دچار مى‏شوند و عواملى مانند بالا بردن چربى خون و دريافت زياد چربى در وعده‏هاى غذايى و نامتعادل بودن هورمون‏ها ابتلا به اين سرطان را افزايش مى‏دهند.
در اين تحقيقات ثابت شد كه مواد موجود در سير، باعث خنثى شدن PHIP مى‏گردد. PHIP با از بين بردن DNA و ايجاد تغييراتى در بدن باعث بروز سرطان مى‏شود. اين ماده با ترشح آنزيمى باعث تشديد يا بروز سرطان مى‏شود و اين خطر در افراد بالاى 40 سال بيشتر است.
گوشتى كه زياد سرخ يا پخته مى‏شود، اين ماده را ترشح مى‏كند و با خوردن آن خطر ابتلا به سرطان بسيار افزايش مى‏يابد. DAS موجود در سير عامل پيشگيرى از بروز و پيشرفت تومورهاست و با اضافه كردن آن به گوشت مى‏توان اين خطر را خنثى كرد.
«پل برنان» سر محقق مركز تحقيقات سرطان ليون فرانسه مى‏گويد: ما به روشنى آثار ضد سرطانى گياهان چليپايى را كشف كرديم. تمامى اين تحقيقات مؤيد آثار ضد سرطانى سبزيجات هستند. براى مثال با دريافت روزانه انواع كلم مى‏توان تا حد بسيارى زيادى از بروز و پيشرفت سرطان ريه جلوگيرى كرد. بدين ترتيب مى‏بايست برنامه غذايى روزانه خود را طورى تغيير دهيم و تنظيم كنيم كه ميزان قابل توجهى ميوه و به ويژه سبزيجات دريافت كنيم تا از ابتلا به سرطان به همين سادگى جلوگيرى كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.